Arbejdsglæderejse til Bratislava
I september var jeg inviteret til at tale på konferencen New Vision in HR, arrangeret i Bratislava af InForm Slovakia. Med på konferencen var omkring 150 HR Professionals, det vil sige primært personalechefer, HR konsulenter og recruiters, og dagens emne var som titlen udtrykker: De seneste tendenser indenfor personaleudvikling.
Mit bidrag var et oplæg om danskernes verdensrekord i arbejdsglæde, underbygget af forskning på området. Modtagelsen var god og deltagerne var med, selvom jeg havde fået af vide at konferencedeltagere i Slovakiet er notorisk stille og fastgroede i deres “lytte-positur” :o)
På konferencen talte også konsulent-kollegaen Jackie Sibbald fra Emerge Development Consultancy i London, U.K., der fortalte om hvordan man skaber gode betingelser for læring (med fede eksempler fra barfodsskoler i Afrika), samt Kevin Thomson fra Brand Engaged, også U.K.
Kevin Thomson fortalte meget overbevisende, hvordan Branding i høj grad er en opgave for HR-afdelingen, hvor det dog typisk opleves som tilhørende Marketingfolkene. Forklaringen er, at som moderne videns- og servicevirksomhed gælder det, at dit personale er dit brand. Prøver man at skabe et ønske-Brand ude i offentligheden, som ikke passer sammen med de ansattes opfattelse af virksomheden, så kommer man galt afsted. Indsigtsfyldt, intuitivt rigtigt, og samtidigt noget mange firmaer ikke har forstået endnu.
Du kan altså ikke kommunikere og reklamere dig til en attraktiv arbejdsplads. Du skal skabe den, sammen med alle ansatte. Regn med at jeg tager emnet op igen i en fremtidig artikel. Eller vent… Det er jo dét de flere af mine artikler allerede handler om :o)
Trackbacks & Pingbacks
[…] Læs også: Kevin Thomson fra Brand Engaged taler om personalet som dit brand i min beretning fra Bratislava […]
Kommentarer er lukkede.