Kagebagning for telefonpiger

CityCallCenter kalder sig selv for Den Smilende Telefonsvarer, og dermed illustrerer de en veldokumenteret pointe: Hvis man er glad og viser det, så yder man en bedre service.

Kagen pyntet som firmaet logo var et af de mere originale indslag.

For at sikre glade medarbejdere – og en god service – gør direktør Pouline Mangaard meget ud af, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Som callgirl, som telefonpigerne kalder sig selv. CityCallCenter passer telefonerne for hundredevis af danske virksomheder, og den vigtigste succesparameter i den branche er netop god service – og deraf glade kunder.

En fed arbejdspladskultur kommer ikke af sig selv, men skabes. Således er der ofte gang i et eller andet originalt hos CityCallCenter. Jeg var forbi en tirsdag i september, midt i fejringen af International CallCenter Week, og i det korte videoklip ser du hvad der var på programmet.

Jeg kan særligt godt lide, at de involverer kunder og fans, for sådan nogle har de nemlig også, i deres spas.

Dagen før kagekonkurrence var der i øvrigt Pimp Your Headset dyst bland personalet, ligesom der har været Hvor godt kender du din callgirl quis for kunderne, med præmier.

De fede jobs – bevist eller tilfældig arbejdsglæde og vinderkultur?

Alle arbejdspladser har en kultur – det er ikke muligt ikke at have en. Men hvilken kultur, og hvordan er den kommet?

Er kulturen på din arbejdsplads opstået som en resultat af hvordan tingene nu engang er endt? Kan du genkende jeres “måde at gøre tingene på” uden at kunne sige hvorfor det er sådan? Altså er det opstået mere eller mindre tilfældigt? Eller har I forstået, at en fed kultur der understøtter virksomhedens arbejde, det er noget der aktivt og målrettet skal skabes ved en daglig indsats, og at den afhænger i høj grad af hvordan vi opfører os, hvordan vi taler om os selv og kunderne, og hvilken adfærd vi tillader, opfordrer til – og forbyder.

Hos CityCallCenter kunne de have valgt – elle bare accepteret – mange andre kulturer. De kunne have haft en brokke-kultur, eller måske en kultur hvor de ser sig selv som ofre i den globale krise der påvirker de fleste virksomheder i disse tider. I stedet har de aktivt skabt en kultur hvor der er arbejdsglæde, grin hver dag, sjov med kunderne – og en virksomhed i fremgang. Fordi det giver mening, og fordi det er fedt.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.