Boghjørnet anmelder Relax!
Tro på at de kan, og slap af!
Vejen til frelse, eller i hvert fald et mindre stressende arbejdsliv, såvel som bedre resultater i virksomheden, går for chefer gennem principper som tillid og uddelegering af ansvar. Det er fundamentet for den lille business-novelle “Relax!”, af skrevet af kollegerne Henry Stewart, Cathy Busani og James Moran. Jeg læste bogen i august 2011, efter at jeg i foråret fik den foræret af Cathy under et virksomhedsbesøg i London. Her min anmeldelse:
Based on a true story
De tre forfattere har en lidt speciel historie. De kommer alle fra samme firma, nemlig Happy (tidligere Happy IT). Firmaet var en kursusvirksomhed der nu har udviklet sig til også at rådgive i hvordan man skaber arbejdsglæde. Historien i bogen er en fiktiv fortælling om en stresset mellemleder, men de principper som der formidles i bogen, og som bliver hovedpersonens frelse, er nogen som Happy selv praktiserer. Så der er altså ikke blot tale om idealer og smukke hensigter, men om metoder og tilgange til ledelse som er afprøvet med succes.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg har en forkærlighed for ledelsesbøger skrevet som fiktion, og Relax! er en af de bedre af slagsen. Forfatterne slipper rigtigt godt afsted med at få deres budskab pakket ind i en troværdig historie, og det bliver så dejligt konkret når det skal bringes til at virke en i virkelig situation, opdigtet eller ej. Bogen er anbefalelsesværdig til ledere og andre med interesse for emnet, og får 4 stjerner. Kan fås hos Amazon.
Læs også:
Trackbacks & Pingbacks
[…] Boghjørnet anmelder Relax!. By Jon Kjær Nielsen on 11/11/2011 / Lederens boghjørne / Leave a comment […]
Kommentarer er lukkede.